Christchurch, Little River en Akaroa

22 maart 2016 - Little River, Nieuw-Zeeland

Na de lange vlucht naar Christchurch, met een overstap 4 uur in Sydney, is het eindelijk zo ver. We zijn aangekomen in Nieuw-Zeeland! Eerst grondig besnuffeld door de douanehond (die rook zelfs dat er 3 uur van tevoren een appel in één van de koffers had gezeten!!), en onze schoenen nauwkeurig onderzocht op gras of modder, voordat we het land in mochten.

Na een nachtje in een motel door te hebben gebracht, snel naar de plek waar we onze camperbus konden ophalen. Jammer, we moesten nog 3 uur wachten. Blijkbaar was de bus pas net terug gebracht en nog niet klaar voor de volgende rit. We kregen een paar uur een auto mee, zodat we (lees: Erik) alvast konden oefenen met het aan de linkerkant van de weg rijden.

Rond 4 uur de camper opgehaald en op weg naar de meest dichtstbijzijnde (lees: duurste) camping voor de eerste overnachting in ons camperbusje. Dit rijdende minihuisje is ons vakantieverblijf voor de komende 6,5 week.

De volgende dag zijn we naar een kleine, hippieachtige camping gereden in Little River. Hier hebben ze toiletten die je niet doortrekt, maar waar je met stro je grote boodschap vaarwel zegt. Klinkt viezer dan het in werkelijkheid is: nog niet eerder op een toilet gezeten waar je zo weinig ruikt van de 10 mensen die er voor jou hebben gezeten (voor diegene die zich aangesproken voelt: ja dit gaat over jou....). De camping beviel ons zo goed, dat we besloten hebben om er vandaag nog een nacht te blijven. Suzie heeft het hier ook erg naar haar zin, ze hebben hier (loop)fietsjes, karretjes, auto's, noem maar op en ze heeft 2 vriendinnetjes gemaakt. De 3 meisjes hebben een uur samen op de trampoline gesprongen en daarna nog een paar uur, tot in het donker, samen verder gespeeld.

Vandaag een mooie boottocht gemaakt, met een catamaran vanaf Akaroa, en hebben we 's werelds kleinste dolfijn (die net zo bedreigd is als de panda en de Bengaalse tijger aldus de kapitein) en twee verschillende soorten pinguïns en zwarte zeehonden gezien. Daarna nog even naar het strand geweest.

Onze eerste indruk van Nieuw-Zeeland: indrukwekkend landschap (heel anders dan wat we tot nu toe op reis hebben gezien), kindvriendelijk en relaxed. Enige nadeel: alles is hier een heel stuk duurder dan in Nederland.

1. Hanny en jack:
    22 maart 2016
    Wat een leuke fotos en zo te zien een machtig mooi landschap daar. Leuk huisje op wielen trouwens.Dat links rijden is zeker wel effe wennen. Fijn dat er ook zulke leuke voorzieningen zijn voor Suzie, ze vermaakt zich prima, zo te zien. Geniet van al dat moois en tot schrijfs! Xxx
  2. Marcel:
    22 maart 2016
    Goed om te horen dat jullie het goed naar jullie zin hebben! En geloof me het landschap in NZ veranderd dagelijks en wordt alleen maar mooier. Nog veel plezier daar!
  3. Roy Lemmens:
    29 maart 2016
    Al leuke verhalen en foto's! geniet er van, voor je het weet zit je weer op kantoor :)